Program Divadla 29
Program Divadelního klubu

Divadlo 29
Dramaturgie
Vstupenky
Kontakt
Archiv
Dokumentace
Spolupracovníci
Sponzoři
Odkazy







 
Pardubice
ul. Sv. Anežky České č.p. 29


Program na říjen 2005 - anotace



4. říjen 2005 ve 20 hod.

  • SLONOVSKI BAL (Francie)

    Todor Vukmirovic - saxofon, klarinet, zpěv
    Aleksander Petrov - buben, darbuka, tapan
    Dario Ivkovic – akordeon
    Gilles Sarrabezolles – trumpeta
    Alon Peylet - tuba, zpěv
    Louise Weeke – tuba
    Denys Danielides - heligon

    Koncerty francouzsko srbské skupiny Slonovski Bal patří již tradičně do podzimního programu Divadla 29. Kdo zažil jejich balkánskou rumbu na některém ze tří minulých koncertů v Divadle 29, ví, že se jedná o opravdovou hudební lahůdku.

    Slonovski Bal je sedmičlenná balkánská dechovka, svým pojetím, energičností a kvalitou srovnatelná se světově proslulými kapelami tohoto druhu jako jsou například rumunští Fanfare Ciocarlia , makedonský Kočani Orkestar , Weddings and Funerals Band Gorana Bregoviče nebo Boban Markovič Orkestar . Hudba skupiny Slonovski Bal představuje pozoruhodnou směsici nejrůznějších hudebních tradic, v níž je nejvýrazněji zastoupena tradice balkánských dechových kapel, dále pak cikánská, židovská a orientální hudba, stejně tak jako vlivy slovanské a středomořské hudby. Výsledkem je nesmírně energická hudba, hnaná vpřed ďábelsky rychlou rytmikou bicích, heligonu a akordeonu, nad níž krouží ornamentální linky klarinetu a saxofonu doprovázené bouřlivým zvukem tuby a divokými sóly trumpety. Tato formace servíruje svou živelnou hudbu s mimořádným hráčským umem a neutuchajícím nasazením. Jejich živá vystoupení jen vyjímečně nepřesáhnou dvě hodiny. Muzikanti Slonovskeho Balu mají kromě svého původu (většina z nich jsou v Paříži žijící potomci emigrantů z bývalé Jugoslávie) společné též různé zkušenosti na poli hudebním, sahající od jazzu přes funk, rock atd. až k balkánské lidové hudbě. Skupina má na svém kontě již velké množství koncertů a turné (Francie, Švýcarsko, Španělsko, Belgie, Dánsko, Holandsko, Německo, Slovinsko, Velká Británie, Maďarsko atd.).

    Slonovski Bal se představí s novým koncertním programem, který má koncem roku vyjít na připravovaném, v pořadí již čtvrtém, albu skupiny.

    Koncert je pořádán ve spolupráci s Alliance Francaise Pardubice.

    Vstupné: 160 Kč
    Studentské vstupné: 120 Kč
    www.slonovskibal.com


    SLONOVSKI BAL

6. říjen 2005 ve 20 hod.
  • GRZEGORZ KARNAS QUINTET (Polsko)

    Grzegorz Karnas – zpěv
    Michal Tokaj – piano
    Radek Nowicki – saxofon
    Maciej Grabowski - kontrabas
    Sebastian Frankiewicz – bicí

    Polský jazz má v Evropě stále vynikající pověst a nutno říci, že tvorba vokalisty a skladatele Grzegorze Karnase ji jen potvrzuje. Jeho hudba se nese v duchu moderního autorského jazzu s výraznými prvky etnické hudby a minimalismu. Zároveň však nepostrádá hravost, lehkost a neotřelost, které jí dodává nejen Karnasův originální pěvecký projev, ale také vynikající instrumentalisté tvořící jeho kapelu. Kromě pianisty Michala Tokaje známého z vlastního tria a z dlouhodobé spolupráce s českým basistou Jaromírem Honzákem stojí za zmínku kontrabasista Robert Kubiszyn , který se momentálně účastní nahrávání se Stingem. Koncem října bude Grzegorz Karnas se svým kvintetem koncertovat na hlavní scéně festivalu Jazz Goes to Town v Hradci Králové.

    Grzegorz Karnas se narodil v Horním Slezsku. Vystudoval popové a jazzové oddělení se zaměřením na jazzový vokál na hudební akademii v Katovicích. Karnas stabilně spolupracuje jak s mladými polskými jazzmany (Michal Tokaj, Krzysztof Dziedzic, Michal Miokiewicz, Adam Kowalewski, Lukasz Zyta) tak s opravdovými legendami polského jazzu (Tomasz Szukalski, Kazimierz Jonkisz). V roce 1998 vyhrál první cenu na "International Jazz Vocalists' Meeting" v polském Zamosci. Koncertní provedení jeho debutového CD "Reinkarnasja" sklízelo úspěchy na mnohých festivalech (např. "International Jazz Pianists' Festival" v Kaliszi, Jazz na Odře, Bratislavské jazzové dny, Jazz Jamboree ve Varšavě). V létě 2004 následovalo album Dreams of a Ninth Floor, které potvrdilo kvality Karnasovy hudby i očekávání hudebních kritiků, označujících Karnase za nejvýraznější příslib současného polského jazzu. Grzegorz Karnas právě pracuje na novém albu Povídky ke konci světa (Stories for the End of the World).

    Koncert v Divadle 29 bude natáčet Český rozhlas Praha pro síť Evropské vysílací unie EBU.

    Tento koncert je součástí projektu Jazzconnexion, který se koná za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

    Bye, bye Blackbird
    Dreams

    Vstupné: 120 Kč
    Studentské vstupné: 90 Kč
    www.karnasmusic.com


    GRZEGORZ KARNAS

13-15. říjen 2005
  • FADE IN 001

    Festival elektronické hudby a nových médií

    Festival se koná za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.

    Permanentka na dny 13-15. řijen 2005 je k dostání za 160 Kč.

    FADE IN 001


13. říjen 2005 ve 20 hod.
  • Rubber Johnny : Hudební film pro 21. století
    Připravil a uvádí Pavel Klusák

    Jak se zrcadlí obraz a zvuk v současných experimentálních hudebních filmech a videoklipech?

    Komentovaná projekce ukázek z díla Steva Reicha & Beryl Korot (Three Tales), Gustava Deutsche a rakouských nových improvizátorů (Film Ist), Marka Perryho & Saint Etienne (Finisterre), filmaře Michela Gondryho (autora filmu Věčný svit neposkvrněné mysli a klipů Björk nebo Chemical Brothers) či fotografa Antona Corbijna . Součástí programu je první česká veřejná projekce nového snímku výtvarníka a filmaře Chrise Cunninghama Rubber Johnny.

    Pavel Klusák působí jako hudební kritik, publicista a dramaturg . Je redaktorem časopisu Týden, pravidelně spolupracuje s hudební revuí HIS Voice a Českým rozhlasem 3 - Vltava, kde připravuje týdeník Úhlopříčky.

    Rubber Johnny : Hudební film pro 21. století

    Vstupné: 60 Kč
    www.rubberjohnny.tv
    www.michelgondry.com
    www.corbijn.co.uk


14. říjen 2005 ve 20 hod.
  • DICTAPHONE (D)
    MICHAL MARIÁNEK
    (CZ)


    DICTAPHONE
    (D)

    Oliver Doerell
    - elektronika, melodica
    Roger Döring - saxofon, klarinet

    Hlavní postavou electro-jazzového projektu Dictaphone je původem bruselský, nyní v Berlíně domestikovaný multiinstrumentalista Oliver Doerell (1969). Kromě Dictaphone se věnuje psaní hudby pro divadlo a působí také v projektu Swod , pohybujícím se stylově kdesi na pomezí clicks´n´cuts a neoklasiky. Druhým členem je berlínský rodák, saxofonista, klarinetista a herec Roger Döring (1963). V minulosti působil například ve skupinách Orchestra Obscure a Moser Meyer Döring . Je mj. spoluautorem soundtracku k syrovému dramatu režisérky Esther Gronenbornové z předměstí Východního Berlína Alaska.de .

    Hned jejich první společné cd pod hlavičkou Dictaphone nazvané M.= addiction (2002), vyšlo na renomované značce City Centre Offices. Album stylově označené jako 'processed electronica slow-motion jazz' se vyznačuje zasněnou, výrazně melancholickou atmosférou. Jemné elektronické mikrorytmy se tu pojí s hutnými basovými linkami, samply smyčců, saxofonové a klarinetové motivy jsou prokládány terénními nahrávkami (například z veřejného plaveckého bazénu) nebo podivnými záznamy ze starého diktafonu. Deska byla vlídně přijata posluchači, kritiky přirovnávali Dictaphone k Cinematic Orchestra nebo Boards of Canada. Svůj introspektivní, staré filmové soundtracky evokující jazzy IDM zvuk rozvíjejí Dictaphone i na prozatím posledním EP Nacht (2004), kde kmenovou dvojici doplnili ještě bubeník Stephan Wöhrmann a basista Piotr Rybkowski . V letošním roce vytvořili Dictaphone také hudbu k tanečnímu představení Tokyo / Tools choreografa Felixe Ruckerta , které bylo uvedeno v tokyjském Ginza Theatre. Nové album projektu by mělo vyjít pod názvem Vertigo II v únoru 2006 opět u City Centre Offices.

    Dictaphone se představí na jediném vystoupení v ČR v rámci festivalu Fade In 001.


    MICHAL MARIÁNEK

    Objev domácí scény zaměřené na experimentální a živě prezentovanou elektronickou hudbu (tzv. laptop music nebo clicks´n´cuts). Jedná se o emotivní zvukové plochy složené z drobných zvukových útržků, frekvencí, šumů a mnohdy náhodně generovaných poruchových zvuků (tzv. glitches) vytvářených přímo na pódiu během živého vystoupení. Student brněnské VUT a pražské FAMU Michal Mariánek si programuje svůj vlastní hudební software. Jeho současná tvorba pracuje se zvuky, které jsou generované tzv. granulární syntézou, tedy přehráváním a smyčkováním velice krátkých zvukových útržků. P očítačový software je zde používán jako plnohodnotný hudební nástroj umožňující v reálném čase reagovat na okamžitou náladu, komunikovat s publikem či improvizovat s ostatními hudebníky.

    Práce Michala Mariánka vždy zahrnovala složku obrazu i zvuku. A to zejména v oblasti digitálního obrazu, videoartu, designu počítačových her (Vietcong, Flying Heroes, Acte Europa…) a tvorbě hudby. Na tvorbu experimentální elektronické hudby, však stále pohlíží očima výtvarníka a při komponování na hudebních nástrojích, které si sám designuje ve svém laptopu, hledá nové výrazové prostředky, z nichž pak živě staví sonické obrazy. Hudební tvorba Michala Mariánka byla doposud orientovaná téměř výhradně pro živá vystoupení (mj. festivaly Eatern Alliance v Berlíně , Park In Progress v Paříži, pražské Entermultimediale nebo společné turné s Yoshihiro Hanno a Aoki Takamasou ). V současné době Mariánek připravuje své první album, které by mělo vyjít na jaře na labelu Muteme.

    Dictaphone - Sonne free
    Dictaphone - Tempelhof
    Michal Mariánek - Cleaning My Room

    Vstupné: 100 Kč
    Permanentka na dny 13-15. řijen: 160 Kč
    www.dictaphone-music.de
    www.marianek.muteme.cz


    DICTAPHONE

15. říjen 2005 ve 20 hod.
  • ZORT (Argentina)
    KARAOKE TUNDRA feat. MMtm
    (Ukrajina /CZ)
    COMPUTER MUZIC
    (CZ)


    ZORT (Argentina)


    Skupinu Zort tvoří trojice argentinských hudebníků (Andres Oddone, Andrés Zunino a Adrián Bertol), kombinujících elektronickou hudbu (sampling, syntezátory, DJing) se vstupy živých nástrojů a videoprojekcí. Zort vznikli v Córdobě v roce 1998. Ve stejném roce skupině vyšlo také první, breakbeatem a triphopem inspirované album nazvané Anillo Saturiano. Druhé album Retornar de las mareas z roku 2001 je již žánrově pestřejší a odráží se na něm zkušenosti Zort ze spolupráce s dalšími umělci z pestré cordobské scény. Jejich zatím nejnovější albový počin s názvem Más Poco (2003) je charakteristický skládáním a kombinováním nejrůznějších audio a video záznamů z oblasti současného mediálního světa (televizní a rozhlasové interview a záznamy, field recordings, home movies atd.). Tyto atributy současné mediální reality jsou však přenášeny do zcela jiného kontextu, přeformulovávány, poetizovány, parodovány a nahlíženy z jiné perspektivy. Vydání alba podpořili Zort evropským turné, v rámci něhož se v roce 2003 objevili i v České republice. V roce 2004 se pak 17 skladeb skupiny stalo součástí soundtracku k filmu Auf der suche nach... režiséra Alejandro Cardenase (film byl natočen pro německou stanici ZDF). Skupina se věnuje také příležitostnému remixování spřízněných projektů ( Jorge Haro, Jaime Sin Tierra …).

    Hudební produkce Zort je postavena na čistě elektronickém základě, v němž se mísí prvky nejrůznějších hudebních stylů jako noise, electro, ambient, clicks´n´cuts nebo breakbeat s výraznými melodiemi. Specifickou atmosféru vystoupení Zort dotváří použití zpěvu, živých nástrojů (klarinet, příčná flétna) a původní videoprojekce. Do České republiky přijedou Zort v rámci svého podzimního turné po Evropě. Vystoupí zde exkluzivně pouze v rámci festivalu Fade In 001 v Pardubicích.


    KARAOKE TUNDRA feat. MMtm (Ukrajina /CZ)


    Na Slovensku žijící ukrajinský producent Viktor Tverdokhlibov tvoří pod pseudonymem Karaoke Tundra od roku 2001. Jeho těžce definovatelná hudba je směsicí mikrozvukových experimentů, pseudosyntetických textur a hravého samplingu s rafinovaně poskládanou hip-hopovou rytmikou. Krátkometrážní tracky Karaoke Tundra zřídka překročí 2 minuty a potěší především milovníky zvukového kung-fu a černého humoru. Po EP Urban love story (Neonarcist rec.), mp3 albu Residence (vyšlo na kanadském labelu Kikapu rec.) a několika remixech (Vec, OTK) , vydal v letošním roce KT u českého labelu Mufonic kritikou velmi příznivě přijaté album Gastarbeiter. Na albu můžete očekávat pestrou směsici prapodivných samplů ( free jazz, pohádky, francouzský šanson, dětské seriály, čínská opera, ruský vojenský sbor... ) a lo-fi estetických hrátek s (nejen) hip-hopovými rytmy. Karaoke Tundra zremixoval také skladbu Witness (One Hope) od jedné z nejzajímavějších postav současné britské urban music, rappera Roots Manuva . Remix by měl v dohledné době vyjít na prestižní značce Ninja Tune/Big Dada. Skladby KT vyšly také na kompilacích časopisů Živel, His Voice a na výběrech Muteme.Point.0, Ambsine vol. 1 nebo Out Of Place Artefacts vol.1. Společně s  MM TM založil Karaoke Tundra internetové vydavatelství Surreal Madrid zaměřené na alternativní elektroniku. Tam také letos vydal svoje zatím poslední EP Schizopanorama.

    Tomáš Karásek aka MMtm aka Mickey Mouse TM je polovinou abstraktně elektronického dua Surreal Madrid Live a spoluzakladatelem labelu Surreal Madrid, na kterém již vydal kolekci společných remixů s Karaoke Tundra (např. pro Here nebo The Ecstasy of St.Theresa) a dřívějších zvukových prací. Společně také pod jménem Karaoke Mouse nahráli jeden z experimentálních pořadů Radiocustica pro Český rozhlas 3 - Vltava.


    COMPUTER MUZIC (CZ)


    Scénický chill-out/stage chill-out powered by Handa gote research and development.

    Něco mezi opravnou elektrotechniky a výstředním večírkem ve výzkumném ústavu kdesi v bývalé NDR.
    Něco mezi mimozemskou barovou kapelou a ospalou videohernou.
    Na půl cesty mezi šrotištěm minulosti a bezkrevným brakem moderní doby.
    Mezi znevážení kultického stroje a slzou dojetí nad nedokonalostí jeho začátků.

    Po předchozí spolupráci na různých projektech propojujících tanec, visuální umění, live electronics a sound-art se proměnlivý kolektiv divadelních kutilů schází nad tématem historie osobních počítačů a jejich morálního zastarávání. Hudba a zvuk se vyluzuje na preparovaná PC, kazetopáskové paměti 8 bitových počítačů, videohry Dar Yar a Atari 2600, diskety, magnetofonové pásky, Didaktik M, didaktik Gama a různý elektronický šrot. Pájení, prskání, syčení osmibitů. Vědecký industriál! Retro - future! 80's!

    Laboratorní divadlo Handa gote vzniklo v roce 2005 jako zpětná platforma pro společné projekty všech zúčastněných.Jeho podmnožinou je B4 - projekt improvizované hudby. Spojuje elektroniku, zvuková ready-made a akustické nástroje. Čerpá z minimalismu, psychedelické hudby, ambientu, krautrocku a....hhuhh..jj...hh...ú.

    Účastníci pokusu : Freudl, Kropáček, Hybler, Winter, Smolík, Švábová, Procházka . Jazykově bezbariérové.
    Představení vzniklo za podpory Motus o. s. v divadle Alfred ve dvoře.

    Zort - Venceremos
    Karaoke Tundra - Sistema=Musica
    MMtm - Baseball after Midnight

    Vstupné: 100 Kč
    Permanentka na dny 13-15. řijen: 160 Kč

    www.zort.com.ar
    www.muteme.cz/kt
    www.surrealmadrid.net


    ZORT

19. říjen 2005 v 19 hod.
  • TEÁTR VÍTI MARČÍKA: Robinson Crusoe

    Scénář, režie a hudba: Vítězslav Marčík
    Výprava: Vladimír Šopík, Vítězslav Marčík
    Výroba loutek: Vladimír Šopík
    Účinkuje: Vítězslav Marčík

    „Závidím Vám, že dnes uvidíte Robinsona Crusoe v plné své kráse.“ Po těchto slovech je rozehráno představení plné nejen krkolomných kousků, dramatických okamžiků a humoru, ale také zamyšlení nad samotou člověka, přátelstvím a smyslem všeho dění. Vůbec nejde jen o Robinsona, jde o divadlo! Robinson Marčík jako skvělý vypravěč, zpěvák a klaun s kulisou vlastní výroby vás přesvědčí, že ostrov v jeho podání není vůbec opuštěným místem.

    Teátr Víti Marčíka založený ve vesničce Drahotěšice je potulné divadlo několika přátel, které stojí na výrazném charismatu Víti Marčíka – režiséra, scénáristy, herce, hudebníka… Jeho hlavním zájmem je využití všech dostupných prostředků, k navázání vztahu a komunikace s divákem. Představení jsou plná typického humoru a moudrosti lidového vypravěče Marčíka. Vedle dnes již klasických pohádek, které získaly mnoho ocenění na divadelních festivalech v České republice i v zahraničí, vznikají také inscenace pro dospělé (Robinson Crusoe, Mystéria Buffa, Setkání v Betlémě,…). Teátr však nelze zaškatulkovat ani do divadelního žánru, ani do věkových skupin. Jde o „zjev z jižních Čech“ jak ho označila MF Dnes.

    Inscenace je vhodná i pro děti od 10-ti let. Představení pořádá o. s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Státního fondu kultury, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.

    TEÁTR VÍTI MARČÍKA

20. říjen 2005 ve 20 hod.
  • SERGE AMBERT : La felure du papillon/Rozpolcení motýla (F)

    Choreografie pro dva interprety a monitor

    Choreografie: Serge Ambert
    Tančí: Bětka Májová a Serge Ambert
    Video: Sláva Sobotovičová
    Světelný design: Patrick Debarbat
    Kostýmy: Magdalena Prousková
    Zvukový design: AltiM
    Světelná technika: David Havel
    Zvuková technika: Jan Burian

    Serge Ambert se do povědomí české taneční veřejnosti zapsal především choreografií „Cestou s ní“ , tentokrát přizval ke spolupráci slovenskou videoumělkyni Slávu Sobotovičovou, jejíž videoprojekce tvoří důležitou součást představení. Kromě samotného Serge Amberta v choreografii vystupuje i česká tanečnice Bětka Májová. Choreografie byla připravována během srpna až října 2004 ve Francii (Centre National de la Danse v Pantin, Národní balet Marseille, opatství Corbigny, Národní balet opery v Rhin Mulhouse) a poté v Praze.

    Tanečník a choreograf Serge Ambert zahájil svoji uměleckou dráhu u divadla. Poté tančil na scéně baletu Opery v Lyonu a se souborem Ris et Danceries. Účinkoval také v choreografiích Andy Degroata, Jeana – Clauda Gallotty, Jacqua Fargearela a Frédérica Lescura. Od roku 1993 působí se skupinou Christine Bastin nejen jako tanečník, ale také jako asistent choreografie a režisér zvuku. V roce 2001 vytvořil sólové dílo „La Sentinelle / Hlídka“. Serge Ambert je autorem choreografie pro osm českých tanečnic „Cestou s ní“, která měla premiéru v Praze v roce 2003.

    Sláva Sobotičová je slovenská výtvarnice, vystudovala VŠVU v Bratislavě a AVU v Praze. Bětka Májová je mladá česká tanečnice, která vystudovala taneční konzervatoř Duncan Center v Praze. Spolupracovala např. s Claudem Brumachonem, bratry Formany , atd.

    Představení vzniklo ve spolupráci s: divadlo Ponec a Tanec Praha, les alentours reveurs, Institut Français de Prague, Městská část Praha 3, Ballet National de Marseille, Ballet de l'opéra national du Rhin – Centre Chorégraphique National, Conseil Général de la Nievre, l'Association la Folia/Christine Bastin, la Chapelle a Montpellier, le Centre Culturel de l'Abbaye de Corbigny, le Centre National de la Danse a Pantin.

22. říjen 2005 ve 20 hod.
  • TY SYČÁCI

    Petr Váša - zpěv, pohyb a bubnování na stehna
    Petr Zavadil - kytara, balalajka, perkuse, zpěv
    Tomáš Fröhlich - baskytara, stick, perkuse, zpěv

    Ty Syčáci jsou komorní bigbeatová kapela z Brna, která se poprvé uvedla na jaře 2000. Zakladatelem skupiny je Petr Váša, známý jako lídr legendárních kapel osmdesátých let Z kopce a Ošklid . Po téměř deseti letech, kdy se Váša sólově věnoval fyzickému básnictví, experimentování s rytmem a verbálním i neverbálním jazykem, se opět vrátil k hudbě. Část svých básní zhudebnil a společně s bývalými členy brněnské skupiny Pluto baskytaristou Tomášem Fröhlichem a kytaristou Petrem Zavadilem připravili cyklus písní "Máj v dubnu", který pod stejným názvem vyšel na CD v září 2000. Druhá deska skupiny vyšla v květnu 2001 pod názvem "Lék a jed".

    Nad hudebním zařazením Těch Syčáků si lámala hlavu řada kritiků: jejich styl se jakémukoli škatulkování vzpírá. Rámcově se dá říci, že zahrnuje prvky rocku, jazzu, moravského folklóru a world music. Základem obsazení Těch Syčáků je kytara, baskytara a zpěvy, doplněné perkusemi, ale i balalajkou a desetistrunným stickem. Zajímavá je absence klasických rockových bicích. Váša se jako zpěvák bije v prsa, bubnuje do tváří a hraje celým tělem. Role Petra Váši - zpěváka a performera – a Tomáše Fröhlicha s Petrem Zavadilem - muzikantů - se však s postupem času víc a víc vyrovnávají. Už to není Petr Váša a kolektiv doprovodných hudebníků. Prezentují se jako rovnocenní "tři syčáci", v nichž má své místo i živel a nespoutanost protagonistova i ústrojnost a čistota muzikantská. Ty syčáci fungují jako jedno tělo, jako organismus, který pulsuje a žije na místě. V roce 2000 získali Syčáci cenu Volného sdružení hudebních kritiků Periskop - Žlutá ponorka.

    Za největší hudební dobrodružství prohlašují sami členové kapely práci na představení SSSS (Samota - Sláva - Smrt a Spása). Petr Váša napsal libreto díla, které označil za punkovou operu, a společně s Fröhlichem a Zavadilem jej zhudebnil. Současný koncertní program Syčáků se kromě výběru z dosud vydaných alb skládá především z písní z připravované desky " Lišák je lišák“. Jedná se o zhudebnění stejnojmenného textu Petra Váši, s nímž měl velké úspěchy jako fyzický básník. Od svého počátku byl projekt Lišák je lišák koncipován jako parafráze slavné opery Leoše Janáčka Příhody Lišky Bystroušky. Hra o bolestné nápravě člověka, který se strašně mýlil. Mazaný Lišák prohání hloupého lovce po všech čertech až ke zmoudření…

    Nekompromisní, ostrý styl a vytrvalost ve ztvárňování vlastních představ zůstávají největšími devízami Těch Syčáků. Co platilo pro fyzického básníka Vášu, platí i pro kapelu: nepřizpůsobuje se žánrům, ale sama si je vytváří.

    Vstupné: 100 Kč
    www.tysycaci.cz

    TY SYČÁCI

26. říjen 2005 ve 20 hod.
  • ELENA SUCHÁNKOVÁ & JOCOSE JAZZ

    Elena Suchánková - zpěv
    Miroslav Linka - kytara
    Radek Krampl – vibrafon
    Petr Dvorský / Jan Greifoner - kontrabas
    Branko Križek - bicí

    Zvuku skupiny Jocose Jazz dominuje hlas pravděpodobně nejlepší české jazzové zpěvačky současnosti - Eleny Suchánkové. Elena Suchánková, původem z Brna, vystudovala proslulou Berklee College of Music v Bostonu a pravidelně zpívá v londýnských jazzových klubech. Její vynikající debutové album You Go To My Head (2001), které se udrželo čtyři týdny v Top 50 amerických jazzových rádií, vyšlo ve Spojených státech. Na natáčení tohoto alba se kromě amerického kontrabasisty Jeroma Daviese a mexického pianisty Marka Aanderuda podíleli také vynikající čeští hudebníci jako je např. trumpetista František Kučera , známý spoluprací s Ivou Bittovou, bubeník a perkusista Miloš Vacík (Sluneční orchestr, Tamtam orchestra) nebo hráč na sitár a tamburu Jiří Mucha. Za zmínku určitě stojí fakt, že jednu ze skladeb pro Elenu Suchánkovou složil slavný kytarista Ivan Kral. Repertoár Jocose Jazz obsahuje z větší části vlastní skladby, ale i jazzové standardy od Dukea Ellingtona přes Dizzyho Gillespieho až k Horace Silverovi, všechny přizpůsobené stylu a nástrojovému obsazení skupiny Jocose Jazz. Členy této skupiny jsou mimo jiné i jeden z nejlepších českých vibrafonistů Radek Krampl (ASPM Jana Spáleného, Jana Koubková Band atd.) a přední pražský kontrabasista Petr Dvorský (spolupracoval např. s Emilem Viklickým, Yvonne Sanchez, Michelem Montanarem či s Lubošem Andrštem).
    Koncert je součástí projektu Jazzconnexion, který je realizován za finanční podpory Ministerstva kultury České republiky, Statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

    Vstupné: 90 Kč


28. říjen 2005 ve 20 hod.
  • 10 RUE D´LA MADELEINE (F)

    Někde mezi Noir Désir, Rage Against The Machine a Goranem Brégovićem se nachází hudba francouzské skupiny 10 rue d´la Madeleine, která svůj repertoár označuje jako vášnivý metalový šanson s prvky cikánské hudby.

    Koncert pořádá Alliance Francaise Pardubice.

    10 RUE D´LA MADELEINE


31. říjen 2005 ve 20 hod.
  • TEATR NOVOGO FRONTA : Hamlet or not to be (Rusko)

    Sólové představení Yuriho Guertsmana

    HAMLET OR NOT TO BE je příběh starého herce George Otherwisera, který neustále čeká na osudovou šanci. Na šanci, že bude ještě na stará kolena obsazen do opravdové role. Celý život jen čekal a živil se reklamou a dabbingem druhořadých filmů. A děsivá noční můra každého herce začíná...

    Hamlet:"Je důstojnější zapřít se a snášet surovost osudu a jeho rány, anebo se vzepřít moři trápení a skoncovat to navždy? Zemřít, spát - a je to. Spát - a navždy ukončit úzkost a věčné útrapy a strázně, co údělem jsou těla - co si můžem přát víc, po čem toužit? - Zemřít, spát - spát, možná snít -, a právě v tom je zrada. Až ztichne vřava pozemského bytí, ve spánku smrti můžeme mít sny - to proto váháme a snášíme tu dlouhou bídu, jíž se říká život."

    Teatr Novogo Fronta je jeden z nejvýznamnějších souborů působících na poli nezávislého divadla v České republice. TNF bylo založeno r. 1993 v St. Peterburgu v Rusku. Jejich první práce vycházely z experimentu na poli vztahu mezi tělem umělce - jediného materiálu užívaného umělcem - a prostorem kolem něj. V roce 1994 natrvalo přesídlili do Prahy. TNF používá při své práci různorodé prostředky - od pouličního divadla a improvizovaných scén až po vzrušující a režírované hry na klasických divadelních scénách. Divadelní kritici popisují práci divadla jako "hořkou taneční grotesku", "tanec na hranici", nebo srovnávají pohybovou stránku TNF s butó. Od svého založení TNF odehrál stovky představení po celé Evropě . Za největší úspěch uplynulé sezóny lze považovat především ocenění projektu Dias de Las Noches na festivalu Edinburgh Fringe 2004.

    Vstupné: 90 Kč
    www.tnf.cz



    Program na
    listopad 2005 najdete zde



© Divadlo 29, 2002-2005 | webdesign & web update: Divadlo 29