Program Divadla 29
Program Divadelního klubu

Divadlo 29
Dramaturgie
Vstupenky
Kontakt
Archiv
Dokumentace
Spolupracovníci
Sponzoři
Odkazy








 
Pardubice
ul. Sv. Anežky České č.p. 29


Program červen 2003 - anotace

Neděle 1. 6. ve 20.00 hod.
  • PALINCKX (Holandsko)
    Han Buhrs - zpěv
    Jacques Palinckx - el. kytara
    Bert Palinckx - kontrabas, baskytara
    DJ Donotask - gramofony, elektronika
    Alan Purves - bicí, perkuse

    Hudba nizozemské skupiny Palinckx, která patří k tomu nejzajímavějšímu na poli evropské progresivní hudby posledních let, se zcela vzpírá jakémukoliv žánrovému zařazení. Jejich stylová a žánrová "promiskuita" nezná hranic. Za své inspirační zdroje uvádějí mimo jiné Jimiho Hendrixe, Franka Zappu, Samanthu Fox, Beatles, Motorhead, L. van Beethovena, Henryho Rollinse, P. I. Čajkovského, The Residents, Napalm Death, Mahavishnu Orchestra, G. F. Händela či Kraftwerk. V případě Palinckx však v žádném případě nejde o běžný crossover, ale o zcela nezvyklou a jen stěží popsatelnou symbiózu jdoucí napříč časem a prostorem. Palinckx o svých bizarně kouzelných hudebních mutacích prohlašují, že jde o břitké koláže, groteskní psychedelii, preparovaný heavy metal, noise či nervní šanson. Palinckx hráli v jazzových a rockových klubech, na festivalech vážné hudby i na ulici. Jejich koncerty bývají na jedné straně nabity emocemi, na druhé straně plny humoru. Zvláště frontman, hlasový ekvilibrista Han Buhrs (také The Ex), a hlavní tvůrčí duch souboru, extravagantní kytarista Jacques Palinckx, používající při hře na svůj nástroj místo trsátka cokoliv včetně oblíbeného vibrátoru, svými výkony strhnou k nadšení i ty posluchače, kteří předem netuší, co od Nizozemců, známých po celém světě, mohou očekávat. O Palinckx se traduje (krom toho že jejich tvorba výrazně posunula hranice nejen rockové hudby), že při setkání s jejich produkcí nutně dojde k proměně vašeho vnímání hudby. Na vlastní uši a oči se můžete přesvědčit na jednom ze čtyř jejich koncertů v ČR.

    Recenze koncertu Palinckx z festivalu Eurotrialog 2002:
    Když jsem je viděl v zákulisí, neměl jsem potuchy, o jaké kumpány se jedná. Jejich kytarista Jacques Palinckx měl ty nejšílenější a největší oči na světě. Celý vypadal hrozně nadopovaně. Ve výrazu tváře se "zračilo odhodlání": čekal jsem, kdy z pouzdra na kytaru vytáhne cosi se spoustou hlavní a postřílí všechno živé v okruhu dvou mil. V magorovitosti vzezření si s ním nezadal gramofonista DJ Donotask. Jestli by od něj člověk očekával nějakou aktivitu, tak akorát to, že vytáhne umaštěný papírek s nápisem "Nemáte drobné?", který mu před třinácti lety napsala jedna moc hodná sociální pracovnice. Ale najednou přiběhne Han Buhrs a začne své obludárium kočírovat ke geniálnímu hudebnímu výkonu. Kontrabas, bicí, turntable, zpěv a kytara s takovou spoustou různých hračičček okolo. Nadšení vedoucí k velkému destrukčnímu finále. Během setu se jim podařilo zlomit zvon, rozbít kombo od kytary a zpěvákův mikrofon, takže po přídavku mohli se zadostiučiněním zahlásit: "Končíme! Všechno už je zničeno!"

    PALINCKX (Holandsko)

    Vstupné 120 Kč
    Studentské vstupné: 90 Kč
    (k zakoupení pouze v Divadle 29)

    Odkaz: www.palinckx.nl

Středa 4. června v 19 hod.
  • TANEC TANEC TANEC …
    Večer se čtyřmi projekty současného tanečního divadla

    Část první:
    TŘI ETUDY

    Julie Fox (Kanada)
    KAŽDÝ ANDĚL JE DĚSNÝ
    minimalistické, papírové sólo, inspirované Rilkeho I a II Elegií.
    Tančí: Julie Fox
    Světla a režie: Jan Komárek

    Petra Pučíková
    MIND THE GAP
    Křehké taneční sólo absolventky Konzervatoře moderního tance Duncan centre Petry Pučíkové.
    Světelný design: Jan Komárek

    Marie Joseé Chartier (Kanada)
    SOUS NOS YEUX
    Fyzicky a emočně nabité taneční sólo choreografky a tanečnice z Montrealu Marie Joseé Chartier. Toto sólo je její první prací po tragické smrti jejího manžela skladatele Michaela Bakera, na jehož hudbu tančí.

    Marie Joseé Chartier (Kanada)

    Světelný design: Jan Komárek
    www.chartierdanse.com

    přestávka

    Část druhá:

    Petra Hauerová
    THE OTHER WINDOWS
    Tančí: Veronika Kaciánová, Petra Hauerová, Jan Malík
    Hudba: Bernard Hermann
    "Ostatní okna byla přelepena černým papírem a všechny skuliny a škvíry utěsněny tak, že místnost, beztak přecpaná, působila ještě tísnivěji".
    Protiklad ženské a mužské identity. Hledání kontrastů mezi extrémní nehybností a silnou pohybovou energií.
    Petra Hauerová je absolventka Konzervatoře Duncan centre, stáže na Contemporary dance school v Londýně a New dance Development v Amsterodamu. V současnosti se věnuje interpretační činnosti a nezávislé tvorbě ( Carmina Burana, vytvořena pro Státní operu Praha v.r. 2000), spolupracuje s ateliérem multimediálního umění na pražské AVU a vyučuje na Konzervatoři Duncan centre.

    Petra Hauerová

    Pořádá Terra Madoda o. s. za podpory Open society fund Praha.

    Vstupné: 70 Kč

Neděle 8. června od 13 do 18 hod.
  • Hubert Krejčí
    SEMINÁŘ ZÁKLADŮ POHYBOVÉHO DIVADLA

    Seminář zaměřený na gestiku, centrum pohybu, "řeč těla", stylizovaný pohyb, komedii dell'arte, japonský kjógen atp. Cvičební úbor s sebou.
    vstupné: 100 Kč


Čtvrtek 12. června ve 20.00 hod.
  • CABARET CAMI
    "My už nespíme, nespěte také!!!"
    Kabaret z textů Pierre Henri Camiho a T. R. Fielda.

    Motto:
    Vstupte do naší společnosti pro nápravu společnosti a staňte se
    lepšími lidmi.
    Hraje 3. ročník Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU Praha
    Hrají: Kristýna Franková, Nina Martínková, Filip Jevič, Tomáš Jeřábek
    režie: Lenka Sovová
    pedagogické vedení: Ivan Rajmont, Jan Borna

    Vstupné: 50 Kč
    Pořádá Terra Madoda o. s. za podpory Open society fund Praha.


Čtvrtek 19. června. ve 20.00 hod.
  • KRÁSNÉ NOVÉ STROJE
    dechy, dechy, dechy - a to s energií a nasazením vlastním jen jim! Nevyčerpatelní, nezničitelní, nenapravitelní, stále za svými stroji...

    Stanislav Diviš - zpěv
    Josef Hřeben - trubka
    Zdeněk Petřek - alt. sax.
    Jiří Kosina - ten. sax.
    Jaromír Čížek - bicí
    Dalibor Vinklát - kontrabas
    Mikuláš Hořánek - kytara
    Radek Štechr - klávesy

    Kapel, které by svou hudbou vytvořili až jakýsi společenský fenomén, dokázali bez ohledu na komerční odezvu tvrdohlavě jít po svých představách a vlastním stylu, a k tomu vydrželi fungovat dvě desítky let, na domácí hudební scéně není mnoho. Krásné nové stroje by ale mohli řídit jejich vlajkovou loď. Původně kolínsko-kutnohorská dechovka bývala kdysi řazena k české nové vlně. Početný soubor, hrající osobitý, místy až zappovsky eklektický mix tanečního reggae, výbušného punku a sofistikovaného jazzu, pod vedením kapelníka, zpěváka a nenapodobitelného dirigenta Stanislava Diviše (jinak respektovaného výtvarníka, člena skupiny Tvrdohlaví), byl vždy líhní, kterou prošla celá řada hudebníků. Vzešli z ní například Martin Choura, zakladatel legendárního dadaistického uskupení Ženy, či Robert Nebřenský, který založil dlouhá léta populární kapelu Vltava. Za dobu své existence složili K.N.S. přibližně stodvacet skladeb a současná sestava má v repertoáru kolem čtyřiceti titulů. Naživo tento značně dynamický, multistylový bigbítový orchestr s tříčlennou dechovou sekcí důrazně potvrzuje pověst o nezměrné energii, která z něj sálá. O výborné pódiové souhře a nadprůměrných instrumentálních schopnostech jednotlivých hráčů ani nemluvě.

    Autirity
    Stereo
    Studna


    Vstupné: 90 Kč
    Odkaz:www.krasnenovestroje.cz


Pátek 27. června ve 20.00 hod.
  • RYUZO FUKUHARA / GEORGE CREMASCHI (Japonsko/USA)
    Into the layers
    (improvizovaná butó performance)
    Ryuzo Fukuhara studoval společně s Minem Tanakou a od roku 1989 vystupuje se svými tanečními kreacemi v Japonsku i na mezinárodní scéně. V současnosti vede Alchemic Sis, mezinárodní skupinu tance butó, kterou založil v Paříži v roce 2001. Podílel se rovněž na organizaci několika tanečních dílen ve Francii a České Republice.
    Poprvé tanec butó představil Tatsumi Hijikata již před téměř čtyřiceti lety v Japonsku. Tento styl je velmi originální především tím, že od tanečníka vyžaduje schopnost transformace vnitřních obrazů a pocitů do fyzického pohybu. Navíc klade velký důraz na mentalitu tanečníka. Butó nevyžaduje jakoukoliv formu jako klasický balet nebo modení tanec, naopak projev a výsledek ponechává zcela na tanečníkovi. Podle Fukuhary tanečník butó potřebuje silnou a nepřetržitou motivaci pro udržení fyzického pohybu a zároveň musí být vybaven pohotovým vědomím, které mu umožní okamžitě rozvést pohyb v různých variacích. Existuje tolik způsobů butó, kolik je tanečníků, a proto je možné butó považovat za nepřetržitou snahu o hledání výrazu v tanci a odpověď na otázku, co tanec znamená.
    George Cremaschi je americký jazzový kontrabasista a experimentátor. Spolupracoval např. s Cecilem Taylorem, Paulem Lovansem, Matsem Gustafssonem nebo Davem Douglasem. V loňském roce koncertoval spolu se saxofonistou Evanem Parkerem i v Divadle 29.


    RYUZO FUKUHARA
  • SABOT (USA)
    Chris Rankin - baskytara
    Hillary Binder - bicí

    Punkjazzové duo Sabot bylo založeno v roce 1988 v San Francisku rytmickou sekcí punk-folkového tria Forethought. V roce 1993 se bubenice Hillary Binder spolu se svým spoluhráčem, baskytaristou Chrisem Rankinem, přestěhovali do Tábora, kde založili mezinárodní multikulturní centrum CESTA (Culture Exchange Station In Tábor). Jeho hlavní činností je pořádání tematických festivalů, ve kterých spojují umělce všemožných směrů a národností.
    V roce 1999 absolvovali SABOT Silk Road Tour to China - turné po těchto zemích: Čechy, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Pákistán a Čína se zaměřením na společné performance s umělci v každé z těchto zemí. V současné době Sabot nahrávají své v pořadí již sedmé CD. Stylové rozpětí jejich nesmírně živelné hudby lze přiblížit slovy: punk, hardcore, jazz.

    SABOT
    Odkaz: www.cesta.cz/sabot
    Vstupné: 80 Kč

    Pořádá Terra Madoda o. s. za podpory Open society fund Praha.


    Program na září 2003 najdete zde
 
© Divadlo 29, 2002 | webdesign & web update: 4004