Program Divadla 29
Program Divadelního klubu

Divadlo 29
Dramaturgie
Vstupenky
Kontakt
Archiv
Dokumentace
Spolupracovníci
Sponzoři
Odkazy
Myspace






 
Pardubice
ul. Sv. Anežky České č.p. 29


Program na květen 2006 - anotace




4. května 2006 ve 20 hod.

  • MAMACALLAS COMPAGNIE : Fields (Fr. / A / CZ)
    (čtyři taneční sóla ve formě koncertu)

    Choreografie: Pierre Nadaud
    Spolupráce na choreografii: Michaela Komárková, Andrea Miltnerová, Veronika Šimková
    Scénografie a lightdesign: Jan Beneš-McGadie
    Původní hudba:
    Florian Tilzer (preparovaný klavír)
    Christoph Pajer (housle)
    Jan Kavan (cello)
    Petra Klementová (flétna)
    Aranžmá + hra na japonskou flétnu: Jan Burian

     „Čtyři taneční sóla, která zkoumají čas skrze paměť. Nazpaměť naučená slova, památná gesta, připomenutí právě uplynulého okamžiku, vrstvy vzpomínek... každá paměť má svůj rytmus a svůj prostor, své pole.“

    „Fields je dílo, které pokrývá různá pole: pole prostorová, zvuková, pole paměti... Je to výsledek pečlivé a svědomité práce, důkaz progresivního, bohatého a složitého uměleckého výběru ve službě prostoty, která je tu cílem, k němuž se dílo ubírá.“ (z recenze Marie Kinsky)

    Představení Fields je spojením čtyř tanečních výstupů, které jsou doprovázeny brněnsko-rakouskou post-minimalisticky bigbeatovou kapelou Chorovod. Pro atmosféru představení je zásadní propojení tance a hudby. Důležitá je také práce se světly, která jsou “vytvářena” interprety. Výsledná rytmická struktura inscenace vychází z podoby jazzových či klasických koncertů.

    Při práci na choreografiích se tanečníci soustředili na muzikalitu pohybu. Cílem bylo pochopit minimální formální strukturu pohybu víc než jeho frázování, které v kompozici přišlo až později. Choreograf pracoval s tělem a pohyby tanečníka jako skladatel, který zkoumá hudební nástroj, pro který chce složit partitu nebo sonátu. Tělo je rozhodně tanečním nástrojem, u něhož je třeba poznat rytmus/rytmy, rozsah, ovládání, přirozený dech...zkrátka pole možností, které jsou mu vlastní. A s tímto polem a v tomto poli je každé z těchto tří sól postaveno.

    Představení mělo premiéru 8. a 9. dubna 2005 v Univerzálním prostoru NoD. Vzniklo v produkci skupiny Mamacallas co. / Pierre Nadaud a Universálního prostoru NoD. Vznik představení „Fields“ podpořili Ministerstvo kultury ČR, Francouzský Institut v Praze a Linhartova společnost o.p.s.

    Pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu „Ostrovy v pohybu“. Tento projekt je realizován za podpory MKČR, Státního fondu pro kulturu, Pardubického kraje a Statutárního města Pardubice.

    FIELDS

    Vstupné 90 Kč

    www.mamacallas.com


10. května 2006 ve 20 hod.

  • MAGNETIK

    "Člověk by v dnešním přetechnizovaném světě neměl zapomínat na krásu techniky. Neměl by zapomínat, co vše předcházelo vynálezům, které se dnes běžně používají. Dřívější badatelé byli hlavně snílci, kteří chtěli svými objevy změnit svět k lepšímu a svým vynálezům tak věnovali kus sebe. A o to Magnetik jde - oslavovat krásu lidských objevů a hledat v technologii lidskou duši."

    S takovým předsevzetím přicházejí hudebníci Moimir Papalescu a Peter Van Krbetz za podpory SM24 . Jelikož vždy patřili k větvi muzikantů, která na první místo kladla alternativnější formy vyjádření (vzpomeňme Krbetze jakožto člena Psích Vojáků a Vltavy, Papalescovo působení v kapelách Vanessa a Gun Dreams nebo oba v The Nihilists), jako Magnetik v tomto trendu logicky pokračují. Hlavním cíl přitom spatřují ve tvorbě hudby s oním magickým kouzlem jedinečnosti, jaké dýchá z vědeckého bádání.

    Magnetik tak nezapomínají připomenout influenciální literaturu Karla Čapka, Julese Verna nebo filmové umění Karla Zemana či Fritze Langa. Taktéž se klaní před úžasnými vesmírnými výlety Gagarina a Armstronga, před vizemi A. C. Clarka, stejně jako před prvními syntetickými tóny Kraftwerk, Neu nebo Tangerine Dream. Jako formu vyjádření nepoužívají nejmodernější nástroje, ale spíše hledají nové způsoby, jak naložit s těmi starými. Je ovšem zajímavé, že filosofie projektu spolu s elektronickými přístroji Moimira Papalescu a saxofonem Petera Van Krbetze činí z Magnetik překvapivě mnohem víc, než obvyklou postmoderní hříčku s označením "retro projekt". V loňském roce vydali Magnetik svoje debutové album.

    Koncert je součástí projektu Electroconnexion 2006, který je realizován za podpory MK ČR a statutárního města Pardubice.



    MAGNETIK

  • MY NAME IS ANN

    Jednu z dalších forem elektronického diska předvede na dětské klávesy Casio dívčí duo My Name Is Ann. Tahle dívčí dvojka si rozhodně nebere intelektuální servítky, takže se můžete těšit na saxofon, taneční performance, hravý klávesky, vaginu, osobitý sampling a breakcore disco feeling.


    Vstupné 90 Kč

    www.magnetik.cz



    Morgenstern
    Der Alte Astronaut


11. května 2006 ve 20 hod.

  • FACING WEST TRIO (CZ / Švédsko)

    Rudy Horvat - elektrická a akustická kytara
    Tomáš Mohr - bicí, perkuse
    Ulf Gjerdingen – baskytara

    Facing West Trio založili roku 2002 kytarista Rudy Horvat (jinak též člen ostravské jazzové skupiny GizdQ ), bubeník Tomáš Mohr a baskytarista pocházející ze švédské Uppsaly Ulf Gjerdingen, kteří se potkali během studií na ostravské JAMU. Tato velmi nadějná česko-švédská kapela se zabývá jazzovým stylem zvaným fusion. Hraje výhradně vlastní tvorbu (jejím autorem ja kytarista Rudy Horvat), ve které se prolíná moderní a alternativní jazz, latina, rock, funkjazz a částečné i etnická hudba. Již od vydání jejich prvního demo CD bylo jasné, že se jedná o kapelu, která svou tvorbou výrazně překračuje tuzemský standart a že jejich pojetí fusion jazzu nemá nic společného s často samoúčelným a tendenčním fúzováním jazzu s jinými hudebními styly. Hudba tria zaujme hned na první poslech neortodoxním přístupem, který hráčům dovoluje střídat nálady, rytmy, tempa a hudební styly. To vše s obrovskou lehkostí, emotivností a muzikantskou přirozeností. Druhé CD Facing West Tria s názvem Long The Way To Back, natočené v lednu 2004 potvrdilo kvality skupiny a sklidilo také příznivé ohlasy hudební kritiky. Skupina si postupně získává posluchače i mimo domovskou Moravu. Neděje se tak pouze prostřednicvím klubového hraní. Facing West Trio také koncertovalo na významných českých festivalech jako je například Colours of Ostrava, Brno Jazz Open-Air nebo největší jazzový festival v ČR Jazz Goes To Town v Hradci Králové.

    Koncert je uváděn v rámci projektu Jazzconnexion, který je realizován za podpory MK ČR, Statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

    Vstupné 80 Kč
    jarnemec.com/fw3

    FACING WEST TRIO

18. května 2006 ve 20 hod.
  • KORA ET LE MECHANIX

    Kora et le Mechanix je dvoučlenný projekt, který s  Michalem Kořánem tvoří herec a hudebník Filip Homola . Kora et le Mechanix debutovali v roce 2004 na kompilaci výběru české a slovenské elektronické hudby Out Of Place Artefacts. V srpnu 2005 jim pak vyšel na značce Blue Lizard Records singl nazvaný Cape Canaveral a letos debutové album Excursin.

    Pražský hudebník, grafik a fotograf Michal Kořán vytváří hudbu, která je neuchopitelná, imaginativní, nechává posluchači prostor pro fantazii. Michal Kořán do ní nenásilnou formou přetavil své osobní zkušenosti s hudebními postupy minimalismu, industriálu, ambientu nebo třeba i autentického folklóru. Za sebou má již účast ve skupinách Die Archa , Paprsky Ing. Garina , Orloj Snivců , Zapomenutý orchestr Země Snivců a Richter Band . Jedná se o hudbu abstraktního charakteru, kombinující v sobě prvek náhody se smyslem pro detail. Kořán vytváří hudbu, která nemá komerční ambice. Vzniká z momentálního přetlaku, chvilkového pocitu, touhy zvěčnit daný okamžik pomocí zaznamenaného zvuku. Kromě kláves je hlavním Kořánovým nástrojem sampler. Druhý člen projektu Filip Homola se ambientní hudbě věnoval spolu s Kořánem už v období 1986-1994 ve skupinách Die Archa a Znamení kruhu . Kora et le Mechanix letos vystoupili v Praze před norskou legendou ambientní hudby Biosphere a na společném koncertě s Christianem Fenneszem a Philipem Jeckem.

     
    NEUTRINO

    Hudebně-zvukový projekt Petra Mareše aka prof. Neutrina produkuje hudbu pohybující se po okrajích elektronického spektra. Stylově eklektická tvorba jeho elektronického experimentování zkoumá možnosti žánrů jako downtempo, abstraktní hip-hop, ambient nebo post-dub. Za svou tvůrčí metodu si v současnosti zvolil techniku samplingu a lo-fi estetiku (clicks, glitches). Pracuje s fragmenty dobře známých hudebních zdrojů, které posléze přepracovává a následně spojuje do nových kontextů. Ve svých zvukových kolážích taktéž využívá záznamů konkrétního prostředí (field recordings), které pak ve svých cut-up kolážích vrství na rytmické základy.

    Počátky projektu Neutrino se datují okolo roku 1997. Předtím působil v ambientně-industriálním formaci Brave New World , později Brave New Sharp . Spolu se D. Rambouskem aka Selectone založil v roce 2003 label Mufonic Recordinx zaměřený na alternativní odnože elektronické hudby v ČR a na Slovensku, jejich propagaci a vydávání hudebních nosičů. V tomtéž roce získal v rámci festivalu Malá Alternativa cenu Autorů a interpretů. V letošním roce vydal na netlabelu Muteme album Cosmix Songs (Buddha on the beach, Einstein on the mountains) . Na svoji novou nahrávku si Neutrino pozval i několik hostů – Floexe , DJ Side, Narkissos a respektovanou berlínskou básnířku AGF .

    Koncert je součástí projektu Electroconnexion 2006, který je realizován za podpory MK ČR a statutárního města Pardubice.


    SVŮDNÉ J.

    Kora et le mechanix - M 51
    Neutrino - Twin (feat. Floex)

    Vstupné 80 Kč
    www.koraetlemechanix.com
    www.neutrinoweb.net

25. květen 2006
ve 20 hod.


  • NANOHACH : Naostro naměkko

    . děvčata, která mají čas . němá hudba . tanec spolu ... vrcholící drsným wrestlingem za zvuků písně .

    Choreografie: Veronika Švábová & Jan Beneš-McGadie
    Tanec: Lea Čapková & Jana Hudečková & Marta Trpišovská
    Návrh kostýmů: Mariana Jamníková
    Light design: Jan Beneš-McGadie
    Hudba: Tomáš Procházka , Bubák, ad.
    Zvuk: Jan Kalivoda

    V lednu letošního roku uvedla taneční skupina Nanohach v Divadle 29 choregrafii „Struktury vratkosti“, na které spolupracovala s norskou choreografkou Karen Foss. Nyní se tato jedna z nejatraktivnějších tanečních skupin v Čechách představí v Divadle 29 s dalším svým představením.

    Ke konci roku 2004 byli přizváni ke spolupráci na prvním projektu skupiny NANOHACH dva čeští talentovaní choreografové - Veronika ŠVÁBOVÁ a Jan BENEŠ-McGADIE . Během tří měsíců vzniklo první celovečerní představení, diptych, premiérovaný 2.a 3.února 2005 (Divadlo Duncan Centre) pod názvem "NAMĚKKO NAOSTRO" .

    ... Choreografie Naměkko celkem trefně pracuje s vnitřními pravidly a modely chování malých dívčích paktů. Přátelství mezi ženami, jak známo, formuje a tmelí i skrytá soutěživost. Intriky a manipulace, zápas o vedení smečky, přeskupování sympatií v poměru 2:1, zpracovala choreografka v malá taneční "dramátka", která dávají těmto malým organismům život i smysl.

    .... Choreografie Naostro: Jak už název prozrazuje, Beneš se s tématem příliš nemazlí a rovnou do toho řízne. Zdá se, že o ženské agresivitě ví hodně a nebojí se to ukázat. Rafinovanou barevnost kostýmu předchozí choreografie Naměkko vystřídá v Naostro černobílý kontrast - bílá scéna s černým vyvýšeným podiem je vlastně ringem (skoro popravištěm). Beneš uchystal sadistický zápas každé s každou, v němž rozkošnicky kombinuje brutalitu s tanečností .
    Jana Návratová /Taneční zóna, jaro 2005 /

    Pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu „Ostrovy v pohybu“. Tento projekt je realizován za podpory MKČR, Státního fondu pro kulturu, Pardubického kraje a Statutárního města Pardubice.

    Po začátku představení není možné pouštět diváky do sálu. Děkujeme za pochopení!

    Vstupné: 90 Kč
    www.nanohach.cz

    NANOHACH : Naostro naměkko

28. květen 2006 ve 20 hod.
  • LACO DÉCZI & CELLULA NEW YORK (USA)

    Ve Spojených státech žijící slovenský trumpetista Laco Déczi patří mezi nejvýraznější osobnosti bývalého československého jazzu. Narodil se roku 1938 v Bernolákově. V letech 1957 až 1962 hrával amatérsky v Bratislavě. V šedesátých letech byl (již v Praze) členem legendárního souboru SHQ Karla Velebného , jímž prošla většina naší jazzové špičky. Později založil vlastní sexteto Jazz Cellula , která vydala několik pozoruhodných alb. V průběhu několika let se v Jazz Cellule objevilo mnoho skvělých českých a slovenských hudebníků – Laco Tropp, Svatopluk Košvanec, Josef Vejvoda, Karel Růžička, nebo Petr Král. Souběžně byl Déczi rovněž členem JOČR a vystupoval též v duu s kytaristou Zdeňkem Sarkou Dvořákem . K jeho významným hudebním nahrávkám patří bezpochyby album Jazzissimo (1982). Jedná se o živou nahrávku z Jazz klubu Parnas. Dostal se i k filmu - ve snímku Kalamita Věry Chytilové si po boku Bolka Polívky zahrál víceméně sám sebe a se spisovatelem Jirkou Šebánkem točil v sedmdesátých letech „na vlastní triko“ krátké filmy (např. První fáze vývoje konzumní společnosti, ještě než se naučila konzumovat nebo Předem pomstěná vražda). K řadě filmů a televizních pořadů napsal také hudbu.

    Od roku 1985 žije Déczi v USA, kde sestavil s převážně americkými muzikanty soubor Cellula New York . Jako bubeník v ní působí i jeho syn Ladislav "Vajco" Déczi. S touto skupinou pravidelně hrává v jazzovém klubu na 70. ulici v New Yorku. V New Yorku má též vlastní nahrávací studio.

    Svérázný recesista Déczi ve své hudbě klade hlavní důraz na bezprostřednost a pohotovou improvizaci. Přichází s množstvím původních skladeb, ale neméně zajímavá bývají i jeho provedení klasických jazzových standardů. Déczi nic nepředstírá a vždycky se snaží být sám sebou. Ve své tvorbě se oprošťuje od všeho nedůležitého přikrášlování a rád si dělá legraci z uhlazených, navoněných a napomádovaných komerčních zpěváků a hudebníků. Décziho hudba je osobitou směsí groovy jazzu a tichomořského folklóru.

    Koncert pořádá Český rozhlas Pardubice a Koplaho Band Agentur ve spolupráci s Divadlem 29.

    Vstupné: 120 Kč
    www.lofish.com/laco


    LACO DÉCZI



31. květen 2006 ve 20 hod.
  • STAGE CODE : Politoly - předvolební trenažér (CZ / Švýcarsko)

    předvolební trenažér*
    soutěžení, realita, vyřazování, to vše live!

    koncepce: Stage Code / obsluha trenažéru: Jeřábek, Hradílek, Schenker, Voráčková / dramaturgie: Miroslav Bambušek / výprava: Daniela Klimešová / hudba: Jan Burian, Mikoláš Růžička / světelný design: Jan Beneš McGadie / video: Vít Janeček / logo: Mirek Roubíček

    Nezůstáváme pozadu! Buďte připravení. Kandidáti jsou všude a na všechno. Umíte vůbec volit? Máte strach, že se už zase budete špatně rozhodovat v příštích volbách, anketách, soutěžích?

    Všechna ta zklamání, nesplněné sliby. Ale prosím, nebuďte sentimentální, tady nejde o vaše emoce, ale - o naše ideály, o naši zem, naši vlast, naši společnou vizi! Nabízíme Vám předvolební trenažér. Nebuďte lhostejní. A nezapomeňte: PRAVDA ZVÍTĚZÍ! Která? To je tentokrát na Vás!

    Ideální voliči volí ideální kandidáty, co z ideálních nápadů vytvoří ideální vlast.

    Představení Politoly je neotřelou divadelní alternativou k politicky laděným televizním talk-show. Jemně ironickým tónem popisuje „zoufalou“ situaci voliče, který se rozhodne hledat osobní citovou i názorovou cestu labyrintem moderní politiky. Jednotlivé výstupy o nadějích i pochybnostech občana, který se rozhodne vzkřísit svůj vztah k politikům i politice obecně, jsou stmeleny absurdním humorem, interaktivní komunikací s diváky, živými písničkami, parafrázemi na skutečné situace z předvolebního boje a dokumentací skutečných postojů známých politiků.

    Pořádá o.s. Terra Madoda a Divadlo 29 v rámci projektů „Ostrovy v pohybu“ a „Cizinci v Čechách“. Tento projekt je realizován za podpory MKČR, Státního fondu pro kulturu, Pardubického kraje a Statutárního města Pardubice.

    Po začátku představení není možné pouštět diváky do sálu. Děkujeme za pochopení!

    Vstupné 90 Kč

    *bez guláše


    STAGE CODE : Politoly



    Program na červen 2006 najdete zde



© Divadlo 29, 2002-2006 | webdesign & web update: Divadlo 29